دوربین مداربسته

مزایا و معایب دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

تفاوت دوربین تحت شبکه با آنالوگ
۳.۵
(۲)
image_pdfدانلود به صورت pdf

مزایا و معایب دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

مزایا و معایب دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) اگر امنیت محل کسب و کار یا سازمان شما اهمیت دارد و ارزش محافظت از آن را دارد  مهم استکه این مقاله را بخوانید. بسیاری از شرکت‌ها برای محافظت از ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها، کارکنان و بازدیدکنندگان برای جلوگیری از وقوع جرم و … در صورت نیاز به دوربین های مداربسته تحت شبکه نیاز دارند.

مزایا و معایب دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

دوربین‌های مداربسته IP یا «پروتکل اینترنتی» از بستر شبکه برای دریافت و ذخیره تصاویر استفاده می‌کنند، نه از ضبط‌ کننده ویدیوی دیجیتالی که توسط سیستم‌های آنالوگ سنتی استفاده می‌شود. دوربین‌های تحت شبکه پیشرفته‌ترین و چندمنظوره ‌ترین راه ‌حل دوربین مداربسته موجود در بازار می باشند، اما این بدان معنا نیست که یک سیستم آنالوگ نمی‌تواند به خوبی از محل شما محافظت کند. همه سازمان‌ها به مزایای زیادی که دوربین‌های تحت شبکه ارائه می‌دهند نیاز ندارند، بنابراین، برای کمک به شما در تعیین اینکه کدام گزینه می‌تواند برای شما مناسب باشد، جوانب مثبت و منفی دوربین مداربسته IP را بررسی کرده‌ایم.

 دوربین های مداربسته IP پر از ویژگی های ارزشمند هستند، از جمله:

 

وضوح تصویر عالی

اگر به تصاویر واضح و شفاف نیاز دارید، باید دوربین های تحت شبکه را انتخاب کنید،وضوح تصویر دوربین‌های مداربسته IP بسیار بهتر از دوربین‌های آنالوگ است و پس از نصب، می‌توانید زوم کنید و بر روی جزئیات دقیق در عکس از راه دور فوکوس کنید.

نصب آسان دوربین های تحت شبکه

یک دوربین مداربسته تحت شبکه از طریق یک کابل به یک سوئیچ شبکه متصل می شود که هم برق دوربین را تغذیه می کند و هم داده ها را منتقل می کند. دوربین های مداربسته آنالوگ برای عملکرد به دو سیم نیاز(کابل کواکسیال و کابل برق) دارند. همچنین تجهیزات کمتری در ارتباط با دوربین‌های مداربسته تحت شبکه نیاز دارند، زیرا برای تبدیل داده‌ها به ویدیو نیازی به رمزگذار یا رمزگشا ندارید (منظور دستگاه ذخیره تصاویر DVR یا NVR) و می‌توانید بدون نیاز به خرید ضبط‌ کننده‌های ویدیوی، هر تعداد دوربین IP که دوست دارید اضافه کنید.

مطالعه :  سیستم تشخیص پلاک خودرو

یکی از مزیت های دوربین های مداربسته IP این استکه شما میتوانید با آدرس IP دوربین مداربسته در بستر اینترنت یا شبکه هر کدام از تصاویر دوربین ها مداربسته را مشاهده کنید که این قابلیت در دوربین های مداربسته آنالوگ یا AHD وجود ندارد و نیاز به دستگاه DVR می باشد.

افزایش امنیت

از مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) فیلم‌های ویدیویی رمزگذاری‌شده و احراز هویت شده را ضبط می‌کنند، و آنها را نسبت به دوربین های مداربسته آنالوگ خود ایمن‌تر می‌کند.

سازگاری و چند کاربری

دوربین های مداربسته تحت شبکه می توانند به راحتی با بسیاری از برنامه های کاربردی از قبیل نرم افزار های مبتنی بر وب، مانند کنترل دسترسی و سیستم های مدیریت حضور و غیاب، ادغام شوند. همچنین میتوانید تصویر هر دوربین مداربسته IP را بصورت جداگانه در نرم افزار های ارائه شده توسط تولید کننده یا مرورگر های اینترنت مشاهده کنید، همچنین شما می توانید هر دوربین مداربسته را بصورت جداگانه وارد تنظیمات آن شوید و بر اساس نیاز محیط تنظیم نمایید.

شمامی توانید هر دوربین مداربسته IP  را بصورت جداگانه به نرم افزارهای پردازش تصویر متصل نمایید به عنوان مثال ار یک دوربین برای پلاک خوان استفاده نمایید، یا به به دستگاه حضور غیاب متصل نمایید و کاربرهای مشابه، این مزایا برای ارگانهای بزرک بیشتر مناسب می باشد.

 

از مزایا دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) از هر جایی قابل دسترسی است

تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه را می توان از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت مشاهده کرد، البته با مجوزهای مناسب برای ورود به سیستم. این بدان معنی است که می توانید فیلم های امنیتی زنده یا ضبط شده را در هر رایانه، لپ تاپ، تبلت یا تلفن هوشمند، از هر نقطه مشاهده کنید، یا حتی سیستم را از راه دور به همان روش کنترل کنید.

مطالعه :  نکات امنیتی دوربین های مداربسته

 

ذخیره سازی راحت داده ها

با اتصال به اینترنت، فیلم و داده های ضبط شده توسط دوربین های IP مستقیماً به یک مخزن اطلاعات مرکزی در یک سرور رایانه مبتنی بر ابر می رود. نیازی به ذخیره ده ها نوار یا سی دی فیلم نیست، یا حتی فضایی را در سرورهای خود اشغال کنید – همه اینها در فضای ابری ذخیره می شود. این همچنین به این معنی است که حتی اگر دوربین های مداربسته یا دستگاه ذخیره تصاویربه سرقت رفته یا آسیب دیده باشد، همچنان فیلم خود را خواهید داشت. البته سرور های ابری (Cloud) به تازگی رایج شده اند و فعلا هزینه های آن ها بالا می باشد، ولی در آینده نه چندان دور این قیمت ها به صرفه خواهند شد.

معایب دوربین های مدار بسته IP عبارتند از:

هزینه های بالاتر

لیست طولانی‌تر ویژگی‌های دوربین‌های تحت شبکه به این معنی است که قیمت آنها نسبت به دوربین‌های آنالوگ بالاتر است.

تغییر از دوربین‌های آنالوگ به دوربین‌های IP نیز می‌تواند هزینه بالایی را در بر داشته باشد، اما هنگامی که یک سیستم نصب می‌شود، تعمیر و نگداری و یا حتی اضافه کردن دوربین های مداربسته IP جدید به مراتب راحتر از دوربین های آنالوگ می باشند.

 

نحوه تبدیل دوربین های مداربسته آنالوگ به دوربین مداربسته IP

 اگر از قبل یک سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ دارید و به فکر ارتقاء به دوربین های تحت شبکه هستید، خبرهای خوب بیشتری داریم. دوربین‌های IP معمولاً می‌توانند از سیم‌کشی یکسانی به عنوان راه‌حل آنالوگ استفاده کنند، بنابراین می‌توانید دوربین‌های خود را به هر تعداد که می‌خواهید در یک زمان جایگزین کنید، از دوربین های مداربسته ای که در نقاط حساس نسب شده اند شروع کنید. اجرای یک دستگاه ذخیره تصاویر ترکیبی (هیبریدی) آنالوگ/IP (یا اصطلاحا دستگاه های XVR) که به توزیع هزینه ها کمک می کند. به این دستگاه های ذخیره تصاویر (XVR/NVR) می توان هم دوربین های آنالوگ را وصل کرد هم دوربین های مداربسته IP را.

مطالعه :  رمز دوربین های مداربسته - آدرس IP برای دوربین های مداربسته

با این حال، قبل از شروع به تعویض دوربین های خود، زمانی را برای ارزیابی طرح امنیتی خود از نظر اینکه آیا هنوز نیازهای سازمانی را برآورده می کند یا خیر، اختصاص دهید. ممکن است دوربین‌هایی داشته باشید که به آن‌ها نیاز ندارید، یا مناطقی از محل نصب دوربین های مداربسته خود که به اندازه کافی پوشش داده نشده‌اند. این یک فرصت عالی برای اطمینان از اینکه دوربین‌های مداربسته تحت شبکه جدید شما یک سیستم دوربین مداربسته ایجاد می‌کنند که الزامات امنیتی فعلی شما را منعکس می‌کند و همچنین زمینه را برای افزایش مقیاس در آینده ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از بخش‌های مهم مرحله برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری در مورد آنچه که به دوربین‌های IP جدید خود نیاز دارید تا بتوانید انجام دهید است. همانطور که در بالا ذکر کردیم، دوربین‌های IP دارای فهرست طولانی از عملکردها و ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند فرآیندهای عملیاتی شما را به طرق مختلف ساده‌سازی کنند، بنابراین به دقت در مورد آنچه می‌خواهید به دست آورید فکر کنید. اینجاست که یک شریک تخصصی دوربین مدار بسته مانند مدارکالا می تواند کمک کند. تیم دوستانه ما به صورت ماهرانه قرار گرفته اند تا در مورد آنچه که در محل و بودجه شما ممکن است به شما صحبت کنند تا راه حل کاملی برای دوربین مدار بسته IP ایجاد کنید. شما می توانید از شماوره های فنی تیم ما بصورت کاملا رایگان استفاده نمایید.

این مقاله چه مقدار به شما کمک کرد

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۳.۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز میدهید

2 نظر در “مزایا و معایب دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

  1. مهدی گفت:

    برای انتقال تصویر دوربینهای مدار بسته IP فرق میکنه از چه اینترنتی استفاده کنیم اینترنت ما مخابرات هست جواب میده بخواییم از راه دور تصویر ببینیم یا باید اینترنتو عوض کنیم دوربین های ما ۴k هست و برند هایک ویژن

    1. مدار کالا گفت:

      سلام وقت بخیر
      فرقی نمی کنه کدوم اینترنت رو داشته باشید،
      پارامتر هایی که مهمه پهنای باند هستش هر چی پهنای باند بیشتری داشته باشید تخیر تصاویر کمتر هستش
      فقط مد نظر داشته باشید که نباید دائمی فیلم ها رو ببینید از طریق اینترنت به این دلیل که هزینه شارژ اینترنت شما زیاد خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *