سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه POE چیست؟

سوئیچ شبکه POE چیست؟
۵
(۱)
image_pdfدانلود به صورت pdf

سوئیچ شبکه POE چیست و چه کاربردی در شبکه دارد از زمانی که سوئیچ های شبکه PoE به حوزه فناوری معرفی شدند. به عنوان یکی از کاربردهای اصلی فناوری PoE، کمک زیادی به انتقال برق و دیتا بصورت مشترک نمودند. امروزه، در پس‌زمینه افزایش تعداد پروژه‌های اینترنت اشیا مانند شهرهای هوشمند و ساختمان‌های هوشمند.

سوئیچ‌های شبکه PoE پتانسیل رشد بیشتری را دارند. این مقاله با روشن کردن عملکردها، مزایا و محدودیت‌های سوئیچ PoE و همچنین پرداختن به برخی پرسش‌های متداول شما در مورد سوئیچ‌های PoE، به بررسی سوئیچ های POE می پردازد.

سوئیچ شبکه POE چیست؟ کجا می توان از سوئیچ POE استفاده کرد؟

سوئیچ PoE چیست؟ سوئیچ PoE یا power over Ethernet switch یک سوئیچ شبکه است که از فناوری Power over Ethernet استفاده می کند. با یک سوئیچ شبکه PoE، شما می توانید با یک کابل شبکه هم برق و هم دیتا را بصورت مشترک انتقال دهید.

در حال حاضر، انواع سوئیچ های شبکه PoE در بازار وجود دارد. بر اساس شماره پورت، سوئیچ های PoE  ۸، ۱۲، ۲۴ پورت و حتی سوئیچ های PoE 48 پورت معمولا در بازار دیده می شوند.

کاربرد های سوئیچ POE

سوئیچ های PoE را می توان به طور گسترده در مکان های مختلف، از خانه تا محل کار استفاده کرد. این مزیت می تواند برق و داده ها را برای دستگاه های مختلف به طور همزمان انتقال دهد. در دفاتر می توانید از تلفن های تحت شبکه VoIP ، دوربین های تحت شبکه POE IP، اکسس پوینت های بیسیم (WiFi)، دستگاه های صوتی ، آیفون های خانگی و اداری تحت شبکه استفاده کرد.نکته ای که وجود دارد دستگاههایی که قرار است از سوئیچ POE استفاده کنند باید دارای قابلیت POE باشند.

کاربرد سوئیچ POE

 تفاوت سوئیچ POE با سوئیچ غیر POE، چرا به سوئیچ PoE نیاز دارید؟

سوئیچ های غیر POE فقط برای انتقال دیتا استفاده می شوند ولی سوئیچ های POE برای روشن کردن تجهیزات و همچنین انتقال دیتا استفاده می شود.

IP CCTV-Voip

انواع سوئیچ POE شبکه

۱- سوئیچ POE غیر مدیریتی:

این سوئیچ های POE فقط برق و دیتای تجهیزات را تامین می کنند و دستور های امنیتی را نمی توان بر روی آنها اعمال کرد.

۲- سوئیچ POE مدیریتی:

این سوئیچ ها علاوه بر تامین برق و انتقال دیتای تجهیرات قابل مدیریت نیز می باشند و کاربر می تواند انواع دستورات امنیتی و شبکه ای را روی آنها اعمال نماید

 

مزایای سوئیچ های PoE

انعطاف پذیری :

بدون نیاز به کابل برق می توان با یک کابل شبکه هم برق تجهیزات را تامین کرد و هم انتقال دیتا را انجام داد.

 سادگی

بدون نیاز به منبع تغذیه و کابل کشی اضافی تنها با یک کابل توسط سوئیچ POE میتوان تجهیزات را روشن و انتقال دیتا را انجام داد.

 کاهش هزینه

 با سوئیچ شبکه PoE نیازی به خرید و نصب سیم و پریز برق اضافی برای تجهیزات نیست که باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های نصب و نگهداری و زمان می شود.

محدودیت های سوئیچ های PoE

با این حال، محدودیت‌هایی نیز در سوئیچ‌های PoE وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

محدودیت فاصله: فاصله ای که سوئیچ های PoE می توانند از طریق اترنت منتقل کنند به طور کلی تا ۱۰۰ متر است. برای محیط های بزرگ، رستوران‌ها و شرکت‌هایی که PoE را به کار می‌گیرند.

محدودیت فاصله ۱۰۰ متری یک چالش است. با این حال، هنوز روش‌هایی برای افزایش دامنه PoE وجود دارد – دستگاه‌هایی مانند Extending POE که می توانند تا ۲۵۰ متر برق و دیتا را انتقال دهند

خرید سوئیچ های ۴ پورت POE برند HRUI کلیک کنید.

خرید سوئیچ های ۸ پورت POE برند HRUI کلیک کنید.

خرید سوئیچ های ۱۶ پورت POE برند HRUI کلیک کنید.

خرید سوئیچ های ۲۴ پورت POE برند HRUI کلیک کنید.

این مقاله چه مقدار به شما کمک کرد

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *