دوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته
۰
(۰)
image_pdfدانلود به صورت pdf

انتقال تصویر در دوربین های مداربسته یکی از مزیت های مهم در دوربین های مداربسته می باشد، که بیشتر کاربران آن دوست دارند پس از نصب دوربین، تصاویر دوربین مداربسته را خارج از محل نصب مشاهده نمایند، این کار توسط اینترنت انجام میشود، انتقال تصویر بروی گوشی موبایل، تبلت و یا لپ تاپ باعث می شود کاربران با توجه به دور بودن از محل نصب دوربین بتوانند موقعیت منزل و یا محل کار خود را بررسی نمایند، به همین دلیل یکی از درخواست های مهم مشتریان دوربین مداربسته انتقال تصویر بر بستر اینترنت می باشند تا بتوانند از هر نقطه ای بر روی کره زمین تصاویر دوربین های مداربسته خود را مشاهده نمایند، بدین صورت که با نصب یک نرم افزار انتقال تصویر دستگاه DVR یا NVR روی گوشی موبایل اندروید یا ios خود می‌توانید از راه دور بر محیط نظارت کامل داشته باشید. لازم به ‌ذکر است جهت انتقال تصاویر باید دستگاه DVR یا NVR نیز به اینترنت متصل باشد.

هر برندی برای انتقال تصویر نرم افزار خاص خود را دارد، همچنین بعضی از برندهای موجود در بازار می توانند چندین برند مختلف را پشتیبانی نمایند.

در این مقاله قصد داریم به انواع مختلف راه اندازی انتقال تصویر دوربین مداربسته بپردازیم.

دو روش اصلی انتقال تصویر در دوربین مداربسته وجود دارد:

  • انتقال تصویر دوربین مداربسته با روش P2P یا اتصال ابری

  • انتقال تصویر دوربین مداربسته با روش IP Static

P2P-DVR&NVR

P2P چیست ؟

P2P یا اتصال ابری یک روش جدید برای دستگاه های NVR  یا DVR است،  با این قابلیت تلفن های هوشمند و لپ تاپ های با برنامه های دوربین مداربسته ارتباط برقرار می کنند. برخلاف ارسال پورت ، نیازی به باز شدن هیچ پورتی نیست DVR ها و NVR های فناوری ۲M دارای شماره مخصوصی هستند که در دستگاه متصل شده و به برنامه تلفن متصل می شود. قبل از اینکه بتوانید دوربین ها را از راه دور مشاهده کنید ، باید اتصال P2P را فعال کرده و کد مخصوص سیستم نظارتی خود را یادداشت یا اسکن کنید. پس از فعال کردن P2P ، DVR یا NVR اولین اتصال را با سرور که در cloud amazon یا پلت فرم مشابه اجرا می شود ایجاد می کند. پس از آن ، سیستم دوربین امنیتی شما دسترسی از راه دور خواهد داشت. این اتصال ، بسته به سرور ابری ، می تواند چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد DVR ها و NVR های ما معمولاً در عرض چند ثانیه ارتباط برقرار می کنند.

مطالعه :  آموزش ریست کردن پسورد دستگاههای DVR و NVR دوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته

 

پس از اینکه تنظیمات شبکه دستگاه DVR یا NVR خود را انجام دادید، به تب P2P رفته و تیک P2P را فعال میکنید، در این صفحه ۲ کد QRCode را مشاهده میکنید یکی برای کامپیوتر می باشد و دیگری برای گوشی موبایل می باشد، یادتان باشد هر نوع تغییری در تب شبکه دستگاه انجام میدهید صفحه P2P کد جدیدی را Generate می نماید که شما باید مجدد این کد را اسکن نمایید.

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته

 

بعد از اینکه به بخش QRCode دستگاه وارید شدید و فعال نمودید، حالا نرم افزار مخصوص دستگاه NVR یا DVR را برای گوشی خود دانلود می نمایید، و از داخل نرم افزار دوربین مداربسته این کد را اسکن می نمایید، به محض اسکن شدن این کد انتقال تصویر دوربین مداربسته تکمیل شده و میتوانید تصاویر دوربین مداربسته خود را از هر موقعیت جغرافیایی مشاهده نمایید.

انتقال تصویر دوربین‌های مداربسته بدون آی‌پی استاتیک

انتقال تصویر دوربین‌های مداربسته بدون آی‌پی استاتیک یک چالش مهم در نصب و استفاده از سیستم‌های مداربسته است. آی‌پی استاتیک یک آدرس ثابت در شبکه است که به دوربین اختصاص داده می‌شود و بدون تغییر می‌ماند. اما در برخی موارد، به دلایل فنی یا محدودیت‌های ارائه دهنده اینترنت، این امر می‌تواند مشکل‌ساز باشد. از روش‌های زیر برای انتقال تصویر دوربین بدون آی‌پی استاتیک می‌توان استفاده کرد:

انتقال تصویر دوربین بدون آی پی استاتیک

۱. استفاده از سرویس‌های DNS دینامیک:

سرویس‌های DNS دینامیک به شما اجازه می‌دهند تا به دوربین از طریق یک نام دامنه دسترسی پیدا کنید، به جای استفاده از آی‌پی ثابت. این سرویس‌ها آی‌پی دینامیک دوربین را با یک نام دامنه متصل می‌کنند که همیشه به روز می‌شود.

مطالعه :  دوربین‌های مداربسته اهمیت و کاربردها

۲. استفاده از سرویس‌های VPN:

ایجاد یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) می‌تواند به شما کمک کند تا به دوربین با آی‌پی دینامیک دسترسی پیدا کنید. این راه حل به شما امکان می‌دهد که به دوربین از یک آدرس IP ثابت دسترسی داشته باشید.

۳. استفاده از تکنولوژی P2P (Peer-to-Peer):

برخی از دوربین‌های مداربسته از تکنولوژی P2P برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. این تکنولوژی به شما این امکان را می‌دهد تا به دوربین از طریق یک کد یا شناسه منحصر به فرد دسترسی پیدا کنید.

۴. تنظیمات پورت‌فورواردینگ (Port Forwarding):

اگر از طریق روتر خود به اینترنت متصل هستید، می‌توانید پورت‌های مشخصی را برای دوربین اختصاص داده و به دوربین از طریق آنها دسترسی داشته باشید. این امر نیازمند تنظیمات پیکربندی روتر و دوربین است.

۵. استفاده از سرورهای واسط:

برخی شرکت‌ها سرویس‌هایی ارائه می‌دهند که به عنوان واسط بین دوربین و دستگاه‌های شما عمل می‌کنند. این سرویس‌ها به شما امکان دسترسی به دوربین از هر جایی را می‌دهند.

در هر صورت، در انتقال تصویر بدون آی‌پی استاتیک، امنیت و حفاظت از دوربین و اطلاعات شما از اهمیت ویژه برخوردار است. اطمینان حاصل کنید که از راه‌حلی استفاده می‌کنید که امنیت و حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *