شبکه

بررسی اینترنت استارلینک

بررسی اینترنت استارلینک
۰
(۰)
image_pdfدانلود به صورت pdf

بررسی اینترنت استارلینک

اینترنت استارلینک اسپیس ایکس از ایده  های  آینده‌نگرانه ایلان ماسک می باشد. که در واقع یک ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای پهن باند با سرعت‌های بالا (۵۰ تا ۵۰۰ مگابیت در ثانیه) و داده‌های نامحدود و با هزینه ۱۱۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه می باشد. بسته به اینکه شما اینترنت ماهواره‌ای مسکونی، RV یا تجاری می‌خواهید، تبدیل شده است.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

اینترنت Starlink برای کسانی که در مناطق روستایی یا دور افتاده بدون گزینه های اینترنت ثابت، مانند DSL، کابل یا فیبر هستند. بهترین کارایی را دارد. ایالات متحده برای ارائه اینترنت به مناطق روستایی خود استفاده نمود هم چنین اینترنت استارلینک برای کسانی که مدام در جاده ها سفر می کنند کزینه مناسبی می باشد. با ما در بررسی اینترنت استارلینک همراه باشید.

 

Starlink، ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای ایجاد شده توسط شرکت SpaceX، یکی از هیجان‌انگیزترین و مهم‌ترین پیشرفت‌هایی است که در حال حاضر در اینترنت ماهواره‌ای (و به طور کلی اینترنت) اتفاق افتاده است. برخلاف اینترنت ماهواره‌ای سنتی که با استفاده از ماهواره‌ها در مدار زمین ثابت کار می‌کند، Starlink از هزاران ماهواره در مدار پایین زمین استفاده می‌کند.

همانطور که گفته شد، Starlink هنوز یک تازه وارد به بازار اینترنت ماهواره ای است که با پتانسیل و عدم اطمینان همراه است. استارلینک می تواند به طور کامل اینترنت ماهواره ای و اینترنت را در مناطق روستایی آمریکا با ارائه دسترسی بیشتر، سرعت بیشتر و قیمت های پایین تر از بسیاری از رقبای خود تغییر دهد. همچنین این اولین شبکه در نوع خود است، بنابراین با چالش‌های جدیدی از حفظ برنامه دقیق راه‌اندازی خود تا اطمینان از اینکه زنجیره تامین آن می‌تواند با تقاضای بیش از حد مشتری همگام شود، مواجه است.

مطالعه :  پچ پنل PoE چیست

اینترنت ماهواره ای استارلینک

خرید تجهیزات استارلینک در ایران

اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران به محبوبیت رسیده است به این دلیل که زمزمه های محدودسازی اینترنت بین الملل بسیاری از کاربران را به سمت خرید تجهیزات دستگاه استارلینک و استفاده از اینترنت ماهواره ای بدون محدودیت ایلان ماسک سوق داده است. در حال حاضر خرید تجهیزات و دستگاه استارلینک در ایران غیرمجاز است اما مشخص نیست در آینده چه تصمیمی در این خصوص گرفته خواهد شد.

هنوز مودم و دیش استارلینک به صورت عمومی در بسیاری از شهرهای ایران از جمله تهران به فروش نمی رسد و خرید دستگاه استارلینک با محدودیت هایی مواجه است.

در حال حاضر شرکت هایی در داخل ایران با مجوز و با توجه به نیاز برخی ادارات و ارگان ها به اینترنت پرسرعت، اقدام به نصب و راه اندازی اینترنت ماهواره ای می کنند.

دستگاه های مورد نیاز اینترنت ماهواره ای استارلینک جهت راه اندازی

  • ترانس برق
  • دیش استارلینک
  • مودم استارلینک

هر مودم استارلینک توانایی پشتیبانی سرویس دهی به ۱۲۸ دستگاه به طور همزمان را دارد.

 

اینترنت ماهواره ای استارلینک

برای خرید تجهیزات شبکه کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *